9 Mayıs 2016 Pazartesi

OS X EL CAPITAN DUAL BOOT

Yaptığım denemeler sonucu etkili bir çözüme ulaştım.Artık kolay bir şekilde bilgisayarımın bir diğer bölüntüsüne Linux yükleyebiliyorum.Size bunun nasıl yapılabileceğini kolay bir şekilde anlatacağım.

DİKKAT:Eğer yanlış bir şey yaparsanız diskinizi silip veri kaybına neden olabilir ve tekrardan işletim sistemini yüklemek zorunda kalabilirsiniz.


  1. İlk olarak sistem görüntüsünü indiriyoruz.
  2. Daha sonra Disk İzlencesi' ni açarak diskimizi seçiyoruz.Seçtikten sonra menüden Bölüntüle'ye basıyoruz.
  3. İstediğimiz büyüklükte bir bölüntü oluşturuyoruz.Ben 24 GB'lık bir bölüntü oluşturdum.
  4. Daha sonra BOOTABLE USB DRIVE yazımda yazdığım gibi bir kurulum diski oluşturuyoruz.
  5. Disk hazır olduktan sonra bilgisayarı kapatıp "alt" tuşuna basılı tutun.Karşınıza 3 adet disk çıkacaktır.Normal diskinizin sağ tarafında bulunan ilk diski seçin,adı "Windows" olacaktır.
  6. Karşımıza çıkan buna benzer menüden Graphical Install'u seçiyoruz.
  7. Diskleri Bölümle kısmına kadar devam edin.
  8. Bu kısma geldiğinizde bölümleme yöntemi olarak Elle'yi seçin.
  9. Daha önce oluşturduğunuz bölüntüyü göreceksiniz.Bu bölüntüyü seçip boyutunu bir 1 gb kadar azaltın.Bu azaltılmış bölümü seçerek "ext4" formatıyla formatlayın.Sonra bağlama noktası olarak "Kök dizini"'ni ("/") seçin.
  10. Diğer o 1 gb'lık bölümü de "takas alanı" olarak ayarlayın.
  11. Ayarlamayı kabul edip yüklemeye devam edin.
  12. Yükleme bitince bilgisayarınız yeniden başlatılacaktır,bu aşamada kurulum diskinizi çıkarın ve "alt" tuşuna tekrar basılı tutup çıkan ekrandaki ikinci diski seçin.
  13. Böylece bilgisayarınızın ikinci bölüntüsündeki işletim sisteminiz açılacaktır.
Teşekkürler,sorunuz varsa lütfen sorun.