17 Haziran 2015 Çarşamba

WIFI GÜVENLİĞİ VE AÇIKLARI

Akıllı cihazların gelişmesiyle beraber internete olan ihtiyacımız daha da arttı.Hepimiz gittiğimiz lokantalarda, alışveriş merkezlerinde,kafelerde wifi ağlarına bağlanıyoruz.Hatta otomatik bağlanma özelliği ile bazen farkında bile olmadan wifi'ya bağlı oluyoruz.Bu da bir tehlike teşkil ediyor.

     
     Bir lokantaya gittim,şifreyi sorup wifi'a bağlandım.App Store'da bulunan Fing uygulamasını indirip açtım.Bu uygulama ile wifi'ya bağlı bütün cihazları,onların MAC ve ip adreslerini öğrenebiliyorum.Hatta cihazların açık olan portlarını  da öğrenebiliyorum.Ardından Fing'de yönelticiyi bulup ip'sine baktım ve servislerini aradım.Açık servisleri ve portları da öğrenmiş oldum.Artık wifi'yı olabilirse ele geçirebilirim.

     Wifi Güvenliğini Test Etme(Düpedüz ele geçirme aslında)

Gerekenler:

Akıllı telefon veya cihaz

  1. Wifi'ya bağlandıktan sonra wifi bilgilerine girip "Yöneltici IP"'sini öğrenin.(192.168.1.1 gibi)
Bu aşamayı Fing uygulamasını indirip de yapabilirsiniz.Ele geçirmek için Fing'e ihtiyacımız yok.Fing bağlı diğer cihazları incelemek için.

     2.  İnternete girip URL kısmına ip'yi yazın.Çıkan sayfadan modemin ne marka olduğunu öğrenin.

     3.  İnternette marka adı ile birlikte yöneltici şifreleri diye arayın ve kullanıcı adı şifreyi bulun.Bulduğunuz şifre DEFAULT şifredir.Yani modem ilk alındığında otomatik atanan şifredir.Çoğu internet kullanıcısı bunu değiştirmez.Biz de bunu bulup gireceğiz.

     4.  Bulduğunuz kullanıcı adı ve şifreyi yazın ve sisteme girdiniz.Artık modemin bütün ayarlarını değiştirebilir bağlı cihazlarla ilgili birçok şeyi öğrenebilirsiniz.

     Gördüğünüz gibi modemi çok kolay bir şekilde ele geçirdik.Bağlı olduğumuz wifi'lara artık dikkat etmeliyiz.Bu işlemi gerçekleştirip bilgilerimizi öğrenebilirler.Wifi'ımızın default şifresini değiştirmeyi ihmal etmeyelim yoksa bir başkası tarafından ele geçirilebilir.